Lehed

reede, mai 23

kirjaoskus

mida maksab see
et olen enamjaolt kirjaoskaja
ei kirjuta mahla pakk lahku
ei kirjuta luule read lahku
ja ei kirjuta kokku, mida pole vaja
tean millised sõnad kaotavad käändudes tähti
ja millises vältes miski parasjagu on
ning kuhu käivad komad
ka siis
kui laused on nagu minul
viie rea pikkused

mida maksab mu kirjaoskus
miks olen ma seda põhikoolist alates osanud
kas selleks
et õppejõud saaks kiita mu sõnastust
et mu CV tunduks viisakas
(ja see oleks ilmselt ka ainus viisakus seal
sest ühtegi mõjukat tööd pole ma teinud)
et palvekiri õppejõule
"kas saaks essee esitamiseks pikendust"
või
"vabandust et esitasin töö nädal aega hiljem"
tunduks adekvaatne ja vastuvõetav
et kõik tavalised inimesed saaksid imestada
ja öelda et sul tuleb see hästi välja

mida maksab mu kirjaoskus
sümboolse summa
meil tegelikult raha ei ole
aga ma konsulteerin direktoriga
tudengi jaoks on 10 eurot ka raha
kaks pudelit veini ja pakk sigarette
muidugi siis kui ma suitsetaks
muidugi siis kui ma ei joo korralikku veini

mida see kõik maksab
ma ei tea
tean ainult et
elus olemine
maksab kuradi palju
raha

21.02.2014

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar